6c4E853oVylTp7P9xDAMZklN_ps

Thursday, December 8, 2011

HOW TO/CARA MENYEMBUNYIKAN FOLDER ATAU FAIL DALAM PC ATAU PENDRIVE

macam mana nak sembunyikan folder atau fail sulit/peribadi dalam pendrive ataupun dalam komputer? hmm..senang je tu..ada cara yang mudah, dan yang paling penting, PERCUMA untuk anda semua..

Bagaimana caranya tu ? ok..anda cuma perlu menggunakan perisian PERCUMA yang bernama WinMend Folder Hidden (v 1.4.4)..disebabkan ianya adalah percuma, maka anda tidak lagi perlu bersusah payah mencari perisian crack..



Dengan perisian ini, apa yang paling penting ialah ciri-ciri yang diberikan adalah sangat berbaloi..antaranya ialah:


1. Boleh menyembunyikan folder dan fail sama ada dalam komputer atau dalam pendrive..

2. Setiap folder atau fail yang disembunyikan tidak terhad saiznya..

3. Menyembunyikan folder/fail dengan pantas..

4. Setelah ia disembunyikan, folder atau fail tersebut tidak akan dapat diakses oleh sesiapa walaupun mereka cuba menggunakan 'Folder Options...'..

5. Ia juga tidak terhad kepada PC yang telah dipasang perisian WinMend Folder Hidden..kesemua PC yang tidak dipasang juga akan tidak dapat mengakses kepada folder serta fail yang telah disembunyikan itu..


Klik untuk muat turun---> WinMend Folder Hidden


Cara menggunakannya juga sangat mudah..untuk pertama kali setelah memasangnya, anda perlu memasukkan kata laluan, yang akan digunakan setiap kali anda ingin membuka perisian ini..setelah itu, anda hanya perlu klik pada 'Hide Folder', cari folder yang ingin anda sembunyikan dan klik padanya..sama juga jika anda ingin sembunyikan fail, klik pada 'Hide File(s)', pilih fail yang ingin disembunyikan dan klik padanya..mudah kan?

3 comments:

  1. salam singgah
    nice hidden folder software, thanks :)

    ReplyDelete
  2. kalau nak hack game pulak mcmne?..kongsi2 la yee..

    ReplyDelete